Gratis forsendelse fra 499 kr 30 dages returret Nem betaling med Klarna
0

Sidst opdateret: 12. februar 2022

Generelle betingelser

GENERELT

Information om Tinybuddy

Disse generelle vilkår og betingelser ("Vilkår") gælder for alle ordrer, som kunder ("du") afgiver til Tinybuddy AB (svensk org.nr 559159-7017) ("Tinybuddy","vi","vores" eller"os").

Vi er en online dyrehandel med base i Sverige. Vi tilbyder alt, hvad du har brug for til både hund og kat. Hos os finder du de bedste dyreartikler og alt det andet, man forventer, at en velassorteret katte- og hundebutik har.

Kontaktoplysninger

Du kan kontakte os ved hjælp af nedenstående kontaktoplysninger ("Kontaktoplysninger"):

  • Telefonnummer: +46 26 402 08 90
  • E-mailadresse: kundtjanst@tinybuddy.se

Godkendelse af vilkårene

Ved at bestille produkter accepterer du vilkårene. Hvis du ikke accepterer vilkårene, kan du ikke bestille produkterne.

Ændring af vilkårene

Vi forbeholder os retten til at ændre vilkårene til enhver tid. Vi giver dig besked pr. e-mail om sådanne ændringer som ikke er ubetydelige og hvilke som vil påvirke dig. Vi vil da informere dig om, at det er vigtigt at gøre indsigelse, hvis du ikke accepterer ændringerne. Hvis vi ikke modtager en sådan indsigelse inden for tredive (30) kalenderdage efter meddelelsen om ændringerne, vil vi antage, at du accepterer dem. Vi antager også, at du accepterer ændringerne, hvis du indgår en kontrakt med os, f.eks. ved at fortsætte med at bestille produkter efter at de nye vilkår er trådt i kraft. Den seneste version af vilkårene vil være tilgængelig på webstedet.

Definitioner

"Funktioner" betyder webstedet og produkterne tilsammen.

"Websted" betyder vores websted(https://www.tinybuddy.dk/) vedrørende produkterne.

"Kontaktoplysninger" henviser til de oplysninger, der er angivet ovenfor.

"Fortrolighedspolitik" er vores fortrolighedspolitik(https://www.tinybuddy.dk/pages/privacy-policy), som beskriver, hvordan vi behandler personlige oplysninger.

"Produkter" betyder de produkter, der er beskrevet i afsnittet "Produkter" nedenfor, som vi stiller til rådighed via webstedet, sammen med det tilhørende udstyr, de tjenester og oplysninger, som vi leverer til dig.

PRODUKTER

Beskrivelse af produkter

Varer, som du kan finde på vores hjemmeside. ("produkter"). Du kan finde flere oplysninger om vores produkter på vores websted.

Bestilling af produkter

Produkterne bestilles i overensstemmelse med instruktionerne på webstedet.

Din ordre er bekræftet, når vi sender dig en ordrebekræftelse pr. e-mail. Når vi har sendt en ordrebekræftelse, har du indgået en aftale med os. Hvis det ikke er muligt at bekræfte din ordre, vil vi informere dig skriftligt herom og vil ikke opkræve noget fra dig.

Levering af produkterne

Den normale leveringstid oplyses ved kassen. I højsæsonen og i forbindelse med udsalg kan levering tage længere tid.

Under bestillingsprocessen giver vi dig besked om, hvornår og hvor vi vil levere produkterne til dig.

Du kan læse mere om vores leverandørpartnere her: https://www.tinybuddy.dk/pages/delivery-policy. Nogle leveringsmuligheder kan medføre en forsendelsesomkostning, som i så fald vil blive angivet på bestillingstidspunktet. Under bestillingsprocessen får du oplysninger om den forventede leveringstid. Bemærk, at større pakker kan blive ændret til hjemmelevering, og at mindre pakker kan blive leveret til posthuset/postmodtagelsen på din registrerede adresse.

Ved kassen kan du se de tilgængelige leveringsmuligheder og eventuelle omkostninger.

Vi har ret til at opkræve dig for alle omkostninger, der opstår som følge af, at du ikke afhenter produkterne til tiden, efter at de er blevet leveret til afhentningsadressen.

DIT ANSVAR

Kunder

Vi tilbyder vores produkter til forbrugere (som defineret i henhold til national lovgivning), virksomheder og andre juridiske enheder.

Du må ikke købe produkterne eller bruge funktionerne, hvis du er under atten (18) år, medmindre du har tilladelse fra din værge.

Når du bestiller produkter på vegne af en juridisk person, erklærer og garanterer du, at du har bemyndigelse til at indgå disse vilkår og betingelser og til at bruge alle funktioner på vegne af den juridiske person. Hvis du er en erhvervskunde, udgør disse vilkår hele aftalen mellem os.

Brug af funktionerne

Når du bruger funktionerne, skal du altid overholde gældende love, regler og myndighedskrav. Du må især ikke bruge webstedet på andre måder end gennem de grænseflader, som vi har stillet til rådighed, og som udtrykkeligt er tilladt i henhold til vilkårene. Du må ikke bruge funktionerne på en måde, der er i strid med vores eller tredjeparters rettigheder eller interesser. Du accepterer at overholde alle instruktioner og anbefalinger, som vi giver dig fra tid til anden.

PRIS OG BETALING

Prisoplysninger

Du skal betale alle gældende gebyrer som angivet på webstedet for de produkter, du bestiller. Priserne for produkterne er angivet på webstedet og omfatter udtrykkeligt angivne leveringsomkostninger, moms eller andre gebyrer og afgifter (hvor det er relevant). Prisen for produkterne er den pris, der er angivet på ordresiderne, når du afgiver din bestilling.

Vi har ret til at ændre priserne på produkterne. Hvis vi ændrer priserne, giver vi dig besked på forhånd. Ved at fortsætte med at bestille produkter efter prisændringen træder i kraft, er du bundet af de nye priser.

Betalingsoplysninger

Du kan betale for produkterne på de måder, der er beskrevet nedenfor.

Vi tilbyder betalingsmuligheder i samarbejde med Klarna gennem:

  • Betaling med kort
  • Direkte betaling

Betalingen er underlagt tredjepartsudbyderens vilkår og betingelser(eksternt link). Du kan blive bedt om at identificere dig selv, og tredjepartsleverandøren kan anmode om kreditoplysning. Vi har ikke adgang til betalingsoplysninger og gemmer ikke sådanne oplysninger, når en tredjepartsudbyder anvendes til betaling.

Betaling for produkter kan ske med betalingskort eller kreditkort. Du er forpligtet til at holde betalingsoplysningerne korrekte og opdaterede.

Klarna har ret til at foretage en kreditvurdering, når det er nødvendigt for at tilbyde dig kredit.

Du forpligter dig til at betale inden for den angivne frist for den betalingsmetode, du har valgt. Forsinket betaling kan medføre gebyrer og renter for forsinket betaling.

Fra tid til anden tilbyder vi gavekort og kuponer som beskrevet på webstedet. Disse er gyldige som betaling i 1 år eller som angivet på gavekortet eller kuponen.

Uafhentet bestilling

Vi forbeholder os retten til at opkræve et gebyr på 195 DKK, hvis du ikke afhenter din pakke. Dette er for at dække vores omkostninger. Ved pakker bestilt med hjemmelevering forbeholder vi os retten til at opkræve 390 DKK for pakker, der ikke modtages og som dermed går retur, da vores omkostninger til sådanne leverancer er højere.

Særlige betingelser for hundelegetøj

Alle hunde er forskellige, og nogle hunde er fantastiske til at bide ting i stykker: strømper, sofaer, puder, biler. Vi kan derfor ikke give nogen garanti på hundelegetøj, da de er forbrugsvarer. Derfor skal du altid undersøge legetøjet nøje og vurdere, om du tror, at det vil holde til din hund. En lille chihuahua kan få stor glæde af et sødt tøjdyr, mens en schæferhund måske kan ødelægge det på under et minut. Bemærk venligst, at alt hundelegetøj skal bruges under opsyn.

VORES ANSVAR

Ansvar

Vi er ansvarlige for originale fejl i produkterne, da de blev købt eller leveret til dig. En defekt, der viser sig inden for seks (6) måneder, anses for at have været til stede fra starten (medmindre vi kan bevise, at defekten ikke var til stede på købs-/leveringstidspunktet). Efter seks (6) måneder er det op til dig at bevise, at manglen var til stede på købs-/leveringstidspunktet.

Vi er ikke ansvarlige for fejl, der er forårsaget af dig, f.eks. hvis du ikke har fulgt vedligeholdelsesvejledningen, eller hvis du har beskadiget produkterne.

Produktmangler

Mangler på produkterne anses for at foreligge i følgende tilfælde:

  • Det, vi har aftalt med hensyn til produkternes mængde eller kvalitet, er ikke korrekt.
  • Vi har ikke informeret dig om nogen specifikationer vedrørende produkterne, som du burde have været informeret om.
  • Produkterne er i dårligere stand end forventet på baggrund af produkternes pris, alder og andre forhold.

Reklamation

Hvis du mener, at produkterne er defekte, kan du reklamere over dem ved at give os besked via vores kontaktoplysninger. Du skal reklamere inden for en rimelig tid (inden for to (2) måneder anses altid for at være en rimelig tid). Du kan ikke reklamere over fejl, der opdages senere end tre (3) år efter købsdatoen for produkterne.

Dine rettigheder i tilfælde af fejl på produkterne

I tilfælde af fejl har du ret til at:

  • Kræve reparation af produkterne.
  • Anmode om en ny levering, hvilket betyder, at du vil modtage andre tilsvarende produkter.
  • Kræve et prisnedslag eller kompensation for reparation af produkterne.
  • Ophæve aftalen, forudsat at manglen er af væsentlig betydning for dig.

Vi kan, som det første, vælge at reparere fejlen eller give dig andre tilsvarende produkter, forudsat at dette sker inden for en rimelig tid.

Forsinkelse

Nogle gange kan vi ikke levere produkterne inden for den aftalte tid. I tilfælde af en forsinkelse kan du (forudsat at forsinkelsen ikke skyldes dig):

  • Ophæve aftalen, forudsat at manglen er af væsentlig betydning for dig.

Afbestilling

Du har altid ret til at annullere ordren, før produkterne er blevet leveret til dig. Hvis du annullerer ordren, har vi ret til erstatning for de omkostninger, vi har haft i forbindelse med ordren.

Tredjepartstjenester

Nogle gange bruger vi tjenester og/eller produkter fra tredjepartsleverandører. Disse leverandører agerer uden for vores kontrol, og vi er ikke ansvarlige for eventuelle skader, der skyldes en handling eller undladelse, der kan tilskrives en sådan leverandør.

Hvis du er forbruger, leverer vi kun produkter til privat brug. Hvis du bruger produkterne til kommercielle formål og/eller til forretnings- og videresalgsformål, er vores ansvar over for dig begrænset som følger:

  • Vi er ikke ansvarlige over for dig, uanset om det gælder kontrakt/aftale, skade (herunder uagtsomhed), brud på lovbestemt pligt eller andet, for tab af fortjeneste, indirekte tab eller følgeskader, der opstår i henhold til eller i forbindelse med en kontrakt/aftale mellem os; og
  • Vores samlede ansvar over for dig for alle andre tab, der opstår i henhold til eller i forbindelse med en kontrakt/aftale mellem os, uanset om der er tale om kontrakt/aftale, skade (herunder uagtsomhed), brud på lovbestemt pligt eller andet, er begrænset til det samlede beløb, som du har betalt for produkterne i henhold til den gældende ordre/kontrakt.

Fejl og forsinkelser uden for vores kontrol (force majeure)

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser og fejl, som ligger uden for vores kontrol. Hvis vores leverandører bliver forsinket på grund af en hændelse, som vi ikke har indflydelse på, giver vi dig besked om dette så hurtigt som muligt og tager skridt til at minimere den skade, som forsinkelsen forårsager. Hvis vi har overholdt dette, er vi ikke ansvarlige for eventuelle fejl eller forsinkelser forårsaget af begivenheden, men hvis der er risiko for en væsentlig fejl eller forsinkelse, kan du kontakte os for at ophæve kontrakten og få refunderet den del af produkterne, du har betalt for, men ikke modtaget.

FORTRYDELSESRET

Fortrydelsesret

I henhold til loven om fjernsalgsaftaler og aftaler uden for forretningslokaler har du en fortrydelsesret på fjorten (14) dage fra den dag, du har modtaget produkterne.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du informere os om, at du fortryder købet ved at give os en klar skriftlig meddelelse herom. Kontakt os venligst via vores kontaktoplysninger eller brug returformularen, som du kan finde her: https://www.tinybuddy.se/return.

For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt at sende din skriftlige meddelelse om fortrydelse inden udløbet af fortrydelsesfristen.

30 dages returret

Ud over den lovbestemte fortrydelsesret tilbyder vi alle kunder 30 dages returret på alle varer fra den dag, vi sender ordren.

Virkningerne af fortrydelsesretten

Hvis du er forbruger og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, eksklusive eventuelle omkostninger til returfragt og ekspreshåndtering. Tilbagebetalinger vil blive foretaget via den samme betalingsmetode, som du brugte ved den oprindelige betaling.

Produkter, som du ikke længere ønsker, skal returneres af dig. Produkterne skal returneres uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest tredive (30) kalenderdage fra den dato, hvor vi blev informeret om din beslutning om at udøve din fortrydelsesret, eller indtil vi har modtaget bevis for, at du har afsendt produkterne, alt efter hvilken dato der er den første.

Du returnerer produkterne ved at sende dem (inklusive returseddel, kvittering eller andet bevis for dit køb) til adressen under afsnittet "Oplysninger om virksomheden". Vi vil bede dig om at betale for returfragt.

Undtagelser fra fortrydelsesretten

Din fortrydelsesret som forbruger i henhold til loven om fjernsalgsaftaler gælder ikke for:

  • Varer, der hurtigt kan forringes (f.eks. hundegodbidder uden emballage).
  • Varer, der er specialfremstillet efter dine specifikationer eller har et tydeligt personligt præg (f.eks. varer med dit eget tryk).

BEHANDLING AF PERSONOPLYSNINGER

Vi behandler dine personlige oplysninger i overensstemmelse med vores privatlivspolitik.

IMMATERIELLE RETTIGHEDER

Vores rettigheder

Webstedet ejes og administreres af Tinybuddy. Alle ophavsrettigheder, varemærker, handelsnavne, logoer og andre immaterielle eller industrielle rettigheder, der ejes eller anvendes af os, og dem, der indgår i vores funktioner (herunder titler, grafiske billeder, ikoner, scripts, kildekoder osv.), er vores egen eller en anden licensgivers ejendom og må ikke reproduceres, distribueres, sælges, anvendes, ændres, kopieres, begrænses eller anvendes (helt eller delvist) uden vores skriftlige samtykke.

Respekt for vores ejendom

Du må ikke til noget formål manipulere, forsøge at få uautoriseret adgang til, ændre, hacke, reparere eller på anden måde ændre noget af vores materialer, hardware, kildekode eller oplysninger.

Respekt for vores immaterielle rettigheder

Produkter og andre oplysninger, herunder alle relaterede immaterielle rettigheder, der leveres og stilles til rådighed af os, er vores eksklusive ejendom. Du må ikke bruge vores eksklusive ejendom til kommercielle eller andre formål uden vores skriftlige samtykke.

ANVENDELIG LOV

Svensk lov finder anvendelse på disse vilkår og betingelser og vores juridiske forhold generelt.

KLAGER OG TVISTER

Hvis du ønsker at klage, bedes du kontakte vores support via vores kontaktoplysninger. Du kan også kontakte os ved at udfylde følgende formular: https: //www.tinybuddy.se/pages/customer-service.

Vi vil altid forsøge at løse dine klager i første omgang gennem drøftelser mellem dig og vores supportteam. I tilfælde af en klage eller tvist har du dog altid ret til at henvende dig til det svenske klagenævn (Allmänna reklamationsnämnden).

Tvister vedrørende fortolkning og anvendelse af disse vilkår og betingelser afgøres af det svenske klagenævn (Allmänna reklamationsnämden) eller af en kompetent domstol.

Du har også mulighed for at indsende din klage til EU's platform til online tvistbilæggelse (ODR-platformen). ODR-platformen kan findes her: ec.europa.eu/consumers/odr.

OPLYSNINGER OM VIRKSOMHEDEN

Tinybuddy AB er registreret i Sverige.

Registreret adresse: Ersbogatan 6, 80293 GÄVLE, Sverige Svenske organisationsnummer
: 559159-7017 Svenske momsregistreringsnummer
: SE559159701701

Vi såg att du är från DK

Besøg det lokale websted for dit land.